PROIECT interregional : SCHIMB DE EXPERIENȚĂ
”Instruirea diferenţiată a elevilor în cadrul modulelor de specialitate pentru domeniul economic în contextul pandemiei covid 2019”
Parteneri:
- COLEGIULUI ECONOMIC ”VIRGIL MADGEARU” GALAŢI
- LICEUL TEHNOLOGIC „SEBEŞ”
- COLEGIUL ECONOMIC „DIONISIE POP MARŢIAN „ALBA IULIA"
PERIOADA DE DESFĂŞURARE : 28 -30 AUG 2020
Proiectul interregional ”Instruirea diferențiată a elevilor în cadrul modulelor de specialitate pentru domeniul Economic, în contextul pandemiei COVID-19” şi-a propus să ofere soluții de abordare a procesului didactic din perspectiva a trei unități de învățământ Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” Galați, Colegiul Economic ,, Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia și Liceul Tehnologic Sebeş, prin utilizarea metodei instruirii diferențiate.
Perspectiva modernă asupra instruirii, prezentarea de noi modalități de proiectare a activităților de predare-învățare-evaluare, valorificarea potențialului elevilor priviți ca parteneri în procesul de învățare, au constituit motivul pentru care a fost abordată tematica învățării diferențiate.
Alegerea acestei teme este motivată de necesitatea utilizării pe scară tot mai largă a unor metode inovatoare care să trezească interesul elevilor, să genereze învățarea odată cu parcurgerea tuturor etapelor necesare proiectării corecte a activităților bazate pe metoda instruirii diferențiate astfel incât să fie asigurată calitatea demersului didactic.
În acest context, instruirea diferențiată vizează adaptarea procesului de predare-învățare-evaluare, din perspectiva conținutului învățării, a formelor de organizare a activității și a metodologiei didactice, la ritmul și disponibilitatea de învățare a elevilor, la capacitățile lor de înțelegere și de lucru.
În situația cu totul nouă, particulară, generată de pandemia COVID-19, instruirea diferențiată este un răspuns prompt al profesorului la nevoile de învățare ale elevilor în condițiile diversificării/diferențierii conținuturilor, a modului de organizare a procesului de predare-învățare-evaluare și a metodelor folosite în desfășurarea activității didactice în sistem online.
Obiective:
- Promovarea experienței cadrelor didactice coordonatoare în desfășurarea unor activități interdisciplinare pentru instruirea diferențiată a elevilor în cadrul modulelor de specialitate pentru domeniul Economic, în contextul pandemiei COVID-19
- Conștientizarea elevilor cu privire la problemele lor emoționale;
- Stimularea interesului elevilor pentru găsirea de soluții adecvate pentru a depăși problemele emoționale;
- Valorificarea aptitudinilor profesorilor în vederea organizării de activități pentru instruirea diferențiată a elevilor în cadrul modulelor de specialitate pentru domeniul Economic, în contextul pandemiei COVID-19
ACTIVITĂȚI DESFĂŞURATE:
- Interînvăţarea în microgrupuri eterogene (activităţi de tip peer education) Programe compensatorii de recuperare şi de îmbogăţire (destinate elevilor pentru obţinerea de performanţe înalte şi/ sau elevilor cu nevoi educative speciale) - prof. Dărămus Marcela Colegiul Economic ,, Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia
- “Și iată că am progres” – Metode online de bune practici - prof.Cetean Emil si Dincă Cristian Colegiul Economic ,, Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia
- Prezentarea interdisciplinara a Pasivului patrimonial prin educaţie morală, logică, calcule matematice şi educatie financiara – folosind învăţarea diferenţiată – prof. Tănase Camelia Colegiul Economic „V. Madgearu” Galaţi
- Prezentarea site-lui creat pentru aplicații contabilitate clasele a IX-a și a X-a APLICATII CONTA(https://site.google.com/view/aplicatii-conta) prof. Chiru Gabriela Colegiul Economic „V. Madgearu” Galaţi
5.Interînvăţarea în microgrupuri fals-eterogene (activităţi - schimburi de experienţă între elevi cu capacităţi comparabile prof. Enache Mioara Colegiul Economic „V. Madgearu” Galaţi
6.Contabilitatea salariilor - abordare diferenţiată interdisciplinară contabilitate, matematica,finante,economie - Luchian Adeline Colegiul Economic „V. Madgearu” Galaţi
- Efectele predării - învăţării online pentru Firma de Exerciţiu în perioada pandemiei covid 19.Studiu de caz pentru elevii clasei 11 A Prof. Stanciu Adina Mixandra şi Prof. Câmpean Mirela Liceul Tehnologic Sebeş
- Rolul profesorului în proiectarea educaţiei diferenţiate prof. Cucea Ramona, prof. Moghiroiu Ana Cristian Colegiul Economic ,, Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia